Samael Aun Weor – Cele trei minti

Existã peste tot mulți șarlatani ai intelectului, fãrã orientare pozitivã și otrãviți de dezgustãtorul scepticism. Cu siguranțã, respingãtorul venin al scepticismului a contaminat mințile umane în mod alarmant încã din secolul al XVIII-lea. Înaintea acelui secol, faimoasa insulã Nontrabada sau Encubierta, situatã în fața coastelor Spaniei, se fãcea vizibilã și tangibilã în mod constant. Nu existã îndoialã cã acea insulã se aflã situatã în a patra verticalã. Numeroase sunt povestirile legate de acea insulã misterioasã.


Dupã secolul al XVIII-lea amintita insulã s-a pierdut în eternitate, nimeni nu mai știe nimic despre ea. În vremurile Regelui Arthur și ale cavalerilor mesei rotunde, elementalii naturii s-au manifestat peste tot, pãtrunzând profund în atmosfera noastrã fizicã. Sunt numeroase povestirile despre spiriduși, duhuri și zâne, care încã mai abundã în verdele Erim, Irlanda; din nefericire, toate aceste lucruri inocente, toatã aceastã frumusețe a sufletului lumii, nu mai sunt percepute de umanitate din cauza pedanteriilor șarlatanilor intelectului și a dezvoltãrii nemãsurate a Egoului animalic.

În ziua de azi, pedanții râd de toate aceste lucruri, nu le acceptã deși în fond nici pe departe nu au obținut fericirea. Dacã oamenii ar înțelege cã avem trei minți, altfel ar sta lucrurile și poate chiar ar manifesta mai mult interes pentru aceste studii. Din pãcate, ignoranții cultivați, prinși în meandrele complicatelor lor erudiții, nici mãcar nu au vreme sã se ocupe de studiile noastre în mod serios.

Acei bieți oameni sunt autosuficienți, se înfumureazã cu vanul intelectualism, cred cã merg pe drumul drept și nu bãnuiesc nicidecum cã sunt vârâți într-o situație fãrã ieșire.

În numele adevãrului trebuie sã spunem, în sintezã, cã avem trei minți.

Pe prima, putem și trebuie sã o numim Minte Senzorialã, pe cea de-a doua o vom denumi cu numele de Minte Intermediarã. Pe cea dea treia o vom numi Minte Interioarã.

Vom studia acum fiecare din aceste trei Minți separat și în mod temeinic.

Indiscutabil, Mintea Senzorialã își elaboreazã conceptele de fond prin intermediul percepțiilor senzoriale externe. În aceste condiții, Mintea Senzorialã este teribil de grosolanã și materialistã, nu poate accepta nimic ce nu a fost demonstrat fizic.

Întrucât conceptele de fond ale Minții Senzoriale au drept bazã datele senzoriale externe, fãrã îndoialã, aceasta nu poate ști nimic despre real, despre adevãr, despre misterele vieții și ale morții, despre suflet și spirit etc.

Pentru șarlatanii intelectului, acaparați cu totul de simțurile externe și îmbuteliați în conceptele de fond ale minții senzoriale, studiile noastre esoterice sunt o nebunie.

În cadrul rațiunii lipsite de rațiune, în sfera nechibzuinței, ei au dreptate, dat fiind cã sunt condiționați de lumea senzorialã externã. Cum ar putea Mintea Senzorialã sã accepte ceva ce nu ține de simțuri?

Dacã datele simțurilor servesc drept resort secret pentru toate funcționalismele Minții Senzoriale, este evident cã acestea din urmã trebuie sã dea naștere unor concepte senzoriale.

Mintea Intermediarã este diferitã, totuși, nici ea nu știe nimic, în mod direct, despre ceea ce este realul, se limiteazã sã creadã și asta e tot. În Mintea Intermediarã se gãsesc credințele religioase, dogmele de nezdruncinat etc.

Mintea Interioarã este fundamentalã pentru experimentarea directã a adevãrului.

Fãrã îndoialã, Mintea Interioarã își elaboreazã conceptele de fond cu ajutorul datelor aduse de conștiința superlativã a Ființei. În mod incontestabil, conștiința poate trãi și experimenta realul. Nu existã îndoialã, conștiința știe cu adevãrat.

Totuși pentru a se manifesta, conștiința are nevoie de un mediator, de un instrument de acțiune, iar acesta este însãși Mintea Interioarã. Conștiința cunoaște în mod direct realitatea fiecãrui fenomen natural și, prin intermediul Minții Interioare, o poate manifesta.

A deschide Mintea Interioarã ar fi indicat, pentru a ieși din lumea îndoielilor și a ignoranței.

Aceasta înseamnã cã numai deschizând Mintea Interioarã se naște în ființa umanã credința autenticã. Privitã aceastã problemã din alt unghi, vom spune cã scepticismul materialist este caracteristica specificã ignoranței.

Nu existã îndoialã cã ignoranții cultivați sunt sceptici sutã la sutã. Credința este percepere directã a realului, înțelepciune fundamentalã, trãire a ceea ce este dincolo de corp, de afecte și de minte.

Sã se facã deosebire între adevãrata credințã și credințe. Credințele se aflã înmagazinate în Mintea Intermediarã; adevãrata credințã este caracteristicã Minții Interioare.

Din pãcate, existã întotdeauna tendința generalã de a confunda credințele cu adevãrata credințã. Chiar dacã pare paradoxal, vom sublinia cele ce urmeazã: „CEL CE ARE CREDINȚà ADEVÃRATà NU ARE NEVOIE Sà CREADÔ.

Cãci credința autenticã este înțelepciune trãitã, cunoaștere exactã, experiențã directã.

Se întâmplã cã vreme de multe secole s-a confundat adevãrata credințã cu credințele și acum este foarte greu sã-i faci pe oameni sã înțeleagã cã credința este înțelepciune adevãratã și niciodatã credințe deșarte.

Funcționalismele înțelepte ale minții interioare au ca resort intim toate acele date formidabile ale înțelepciunii conținute în conștiințã. Cel ce și-a deschis Mintea Interioarã își amintește viețile sale anterioare, cunoaște misterele vieții și ale morții, nu din ceea ce a citit sau nu a mai citit, nu din ceea ce a spus sau nu a spus cineva și nu din ceea ce s-a crezut sau nu s-a mai crezut, ci din experiențã directã, trãitã, teribil de realã.

Minții senzoriale nu-i place ceea ce spunem, nu poate accepta acest lucru întrucât depãșește sfera ei, nu are nimic în comun cu percepțiile senzoriale externe, este un lucru strãin conceptelor sale de fond, lucrurilor învãțate la școalã, celor pe care le-a învãțat din diverse cãrți etc. etc. etc.

Ceea ce spunem nu este acceptat nici de Mintea Intermediarã pentru cã, de fapt, îi contrazice credințele, anuleazã ceea ce preceptorii sãi religioși au pus-o sã învețe pe de rost.

Iisus, Marele Kabir, îi sfãtuia pe discipolii sãi spunându-le: „Feriți-vã de aluatul saducheilor și de aluatul fariseilor”. E evident cã prin aceastã avertizare, Iisus Cristos se referea la doctrinele saducheilor materialiști și ale fariseilor ipocriți.

Doctrina saducheilor se aflã în Mintea Senzorialã, este doctrina celor cinci simțuri. Doctrina fariseilor se aflã situatã în Mintea Intermediarã, acest lucru este de incontestabil, indiscutabil.

Este evident cã fariseii asistã la riturile lor ca sã se spunã despre ei cã sunt persoane bune, pentru a se preface dinaintea celorlalți, însã niciodatã nu lucreazã asupra lor înșiși.

Nu ar fi posibil sã deschidem Mintea Interioarã dacã nu am învãța sã gândim în mod psihologic. În mod indiscutabil, atunci când cineva începe sã se observe pe sine, este semn cã a început sã gândeascã psihologic.

Câtã vreme o persoanã nu admite realitatea propriei sale psihologii și posibilitatea de a o schimba în mod fundamental, fãrã îndoialã cã nu simte necesitatea autoobservãrii psihologice.

Când cineva acceptã doctrina celor multipli și înțelege necesitatea de a elimina diferitele euri pe care le poartã în psihicul sãu, cu scopul de a elibera conștiința, esența, fãrã îndoialã începe în realitate, chiar prin acest fapt, autoobservarea psihologicã.

Evident, eliminarea elementelor nedorite pe care le purtãm în psihicul nostru, produce deschiderea Minții Interioare. Aceasta înseamnã cã respectiva deschidere este ceva ce se realizeazã în mod treptat, pe mãsurã ce anihilãm elementele nedorite pe care le purtãm în psihicul nostru.

Cine își va fi eliminat, într-un procent de sutã la sutã, elementele nedorite din interiorul sãu, evident își va fi deschis mintea interioarã, într-un procent de sutã la sutã. O astfel de persoanã va poseda credința absolutã.

Acum veți înțelege cuvintele lui Cristos când a spus: „Dacã ați avea credințã cât un bob de muștar, ați muta munții din loc”.


Info: Playerul video de pe acest blog doar face enabled la linkul extern, youtube, openload, vimeo, etc, deci trebuie sa asteptati sa se incarce!



Apreciem sprijinul celor cu suflet, pentru acoperirea cheltuielilor de funcționare.

Your email is never published or shared.