Auto-controlul prin metoda Silva – Cum sa meditezi

 

O să te ajut să înveţi să meditezi. Când vei face acest lucru, te vei afla la un nivel al minţii de unde vei fi capabil să-ţi eliberezi imaginaţia, pentru a-ţi rezolva problemele. Dar acum ne vom preocupa numai de meditaţie; de rezolvarea  problemelor ne vom ocupa mai târziu. Pentru că vei învăţa fără ajutorul unei persoane experimentate (instructor), voi utiliza o metoda puţin diferită şi mult mai înceata decât cea folosită de noi la cursurile de predare a Controlului Mental.

Nu vei întâmpina însă, nici o dificultate. Dacă vei învăţa cum să meditezi şi te vei opri aici, vei putea să-ţi rezolvi oricum problemele. Ceva foarte frumos se întâmpla în meditaţie şi frumuseţea pe care o vei găsi este liniştea. Cu cât meditezi mai mult, vei pătrunde mai adânc în interiorul tău şi sentimentul de pace lăuntrica va deveni din ce în ce mai puternic, astfel încât nimic în viata nu-l va mai putea zdruncina. Şi corpul tău va beneficia de aceasta meditaţie. La început – vei sesiză că îngrijorările şi sentimentele de vinovăţie sunt absente în timp ce meditezi. Una din frumuseţile meditaţiei la nivel Alfa, o reprezintă imposibilitatea de a lua cu tine sentimentele de vinovăţie şi supărare. Dacă acestea vor pătrunde, pur şi simplu vei ieşi afară din nivelul meditativ. Ele vor sta deoparte mai mult timp, odată cu scurgerea timpului, până într-o zi când vor dispărea definitiv. Aceasta înseamnă că acele activităţi ale minţii care determina îmbolnăvirea corpului, vor fi neutralizate.

Corpul omenesc este prin structura sa destinat să fie sănătos. Are propriile lui mecanisme de vindecare. Acestea sunt blocate de către minţile neantrenate în autocontrol. Meditaţia este primul pas în Controlul Mental; prin aceasta, după un drum lung, corpului îi vor fi eliberate puterile de vindecare, energie risipită altă dată de stările de nervozitate. Iată tot ceea ce ai de făcut pentru a ajunge în Alfa, sau nivelul meditativ al minţii: Când te trezeşti dimineaţa, du-te la baie dacă este nevoie, apoi întoarce-te în pat.

Fixează ceasul să sune peste 15 minute, pentru cazul că vei adormi în timpul exerciţiului. Închide ochii şi priveşte în sus, dincolo de pleoape, într-un unghi de 2o de grade. Din motive încă neînţelese, această poziţie a ochilor declanşează producerea undelor Alfa, de către creier. Acum încet, la intervale de aproximativ două secunde, numără înapoi de la o sută la unu. În acest timp concentrează-te asupra numărătorii şi vei ajunge la nivelul Alfa pentru prima oară. Studenţii din clasele de Control Mental, au reacţii diverse la prima lor experienţă, începând de la “A fost frumos!”, până la “Nu am simţit nimic”.

Diferenţa constă mai puţin în ceea ce a simţit fiecare, cat gradul de familiarizare al minţii fiecăruia cu acest nivel Va fi mai mult sau mai puţi obişnuit pentru toţi. Explicaţia acestui fapt este că dimineaţă, când ne trezim, suntem adesea în nivelul Alfa pentru un timp. Pentru a merge din Teta, nivelul somnului, în Beta, nivelul trezirii, trebuie să trecem prin Alfa şi adesea petrecem o perioadă mai îndelungată în această stare, în timpul activităţilor de dimineaţa devreme. Dacă simţi ca nimic nu s-a întâmplat în timpul acestui prim exerciţiu, aceasta înseamnă pur şi simplu că ai fost în nivelul Alfa, de mai multe ori înainte, far a a fi conştient de aceasta. Relaxează-te, nu te gândi la acest lucru şi continua exerciţiile. Chiar dacă vei reuşi să intri în nivelul Alfa din prima încercare dacă te concentrezi, mai ai nevoie de şase săptămâni de practică pentru a atinge nivelele mai adânci în Alfa şi apoi în Teta .

Foloseşte metoda numărării de la o sută la unu timp de zece dimineţi. Apoi număra de la cincizeci la unu, douăzeci şi cinci la unu, zece până la unu şi în final, de la cinci la unu, timp de zece dimineţi pentru fiecare numărat. Începând de la prima intrare în Alfa, utilizează o singura metodă pentru a ieşi de aici.

Aceasta îţi va asigura un grad mai mare de control împotriva ieşirii din nivel, în mod spontan. Calea utilizată de noi în Controlul Mental este de a spune mental: ,o să ies încet, numărând de la unu la cinci voi fi complet treaz şi mă voi simţi mai bine decât înainte. Unu-doi pregăteşte-te să deschizi ochii, trei-patrucinci ochii deschişi, sunt complet treaz, mă simt mai bine decât înainte.”

Vei stabili deci două rutine, una pentru a intra în nivel şi cealaltă pentru a ieşi din eL Dacă vei schimba aceasta rutină va trebui să înveţi să foloseşti noua versiune exact cum ai făcut cu prima. Este însă o muncă fără sens. Odată ce ai învăţat să intri în nivel dimineaţa, cu metoda de la cinci la unu, vei putea să faci acest lucru la alegere, oricând în timpul zilei. Nu vei avea nevoie decât de zece sau cincisprezece minute libere. Deoarece atunci intrarea în nivel o vei face din Beta, nu de la limita nivelului Alfa, pentru aceasta vei avea nevoie de un pic de antrenament suplimentar. Aşează-te confortabil într-un scaun, sau pe pat, cu picioarele pe podea. Lasă-ţi mâinile libere în poală. Dacă preferi, stai cu picioarele încrucişate, în poziţia lotus. Ţineţi capul în echilibru, nu-l lăsa să cadă. Acum concentrează-te asupra unei părţi a corpului, apoi asupra celeilalte, pentru a-l relaxa conştient. Începe cu laba piciorului stâng, piciorul stâng, apoi laba piciorului drept şi aşa mai departe, până vei ajunge la gât, fata, ochi şi creştetul capului.

Vei fi surprins să constaţi cât de tensionat ţi-a fost corpul. Acum fixează un punct la 45 de grade deasupra nivelului ochilor, pe tavan sau pe peretele din faţa ta. Priveşte-l intens până când pleoapele îţi devin grele, apoi lasă-le să se închidă. Începe să numeri de la cincizeci la unu. Fă acest lucru zece zile, apoi număra de la zece la unu, după aceea de la cinci la unu, de fiecare dată zece zile. Fiindcă exerciţiul nu este limitat doar dimineaţă, stabileste-ţi un program de meditaţie de două sau trei ori pe zi, cu o durata de aproximativ cincisprezece minute. Odată ajuns în nivelul tău, ce faci? La ce te gândeşti? Chiar de la început când ai ajuns în nivelul propriu de meditaţie, practica vizualizarea. Acesta este punctul central al Controlului Mental. Experienţa cu Controlul Mental va fi cu atât mai puternică cu cât vizualizarea va fi mai bună. Primul pas consta în crearea unei unelte pentru vizualizare, un ecran mental. El va fi asemenea unui ecran de cinematograf, dar care nu-ţi va umple în totalitate viziunea ta mentală.

Imaginează-ţi-l nu în spatele pleoapelor, ci la aproximativ doi metri în faţa ta. Vei proiecta pe acest ecran, orice, asupra căreia vei dori să te concentrezi. Mai târziu îl vei folosi pentru alte lucruri. Odată ce ţi-ai construit acest ecran în minte, proiectează pe el ceva familiar şi simplu, o portocala sau un măr, de exemplu. De fiecare dată când intri în nivel, fixeazăte doar asupra unei imagini; o poţi schimba data viitoare. Concentrează-te sa o faci să devină din ce în ce mai reală – în trei dimensiuni, colorată, în toate detaliile. Nu te gândi la nimic altceva. Se spune că creierul este o maimuţă beată; sare fără astâmpăr de la un obiect la altul. Este surprinzător cât de puţin control avem asupra propriului nostru creier, în ciuda muncii fantastice pe care acesta o face uneori pentru noi. Uneori, totuşi, operează în spatele nostru reuşind să ne creeze în mod perfid o durere de cap, apoi o urticarie şi în cele din urmă ulcer. Acest creier este puternic, mult prea puternic, pentru a fi lăsat fără control. Odată ce am învăţat să folosim mintea ca să-l controleze, va face lucruri surprinzătoare pentru noi, aşa cum vei vedea în curând. Până atunci fi răbdător cu acest exerciţiu simplu. Folosindu-ţi mintea, învaţă-ţi creierul să intre liniştit în Alfa şi să se ocupe în exclusivitate doar de crearea unei simple imagini, din ce în ce mai reale. La început dacă apar alte gânduri, iertaţi-l cu tandreţe. Îndepărtează-le încet şi întoarce-te la imaginea pe care ţi-ai propus-o.

Dacă vei deveni nervos sau tensionat, vei ieşi din Alfa. Aceasta, deci, este meditaţia care se practică pe scară largă peste tot în lume.

Dacă faci asta şi nimic altceva, vei experimenta ceea ce William Wordsworth a denumit: ,o fericită imobilitate a minţii” şi, mai mult, o adâncă şi durabila pace interioară. O vei simţi ca pe o experienţă incitanta, pe măsură ce vei atinge nivele mai adânci ale minţii; apoi o vei accepta ca un lucru normal şi entuziasmul va dispărea. Când se întâmpla aceasta, mulţi renunţa. Ei uita ca aceasta nu este o “călătorie” ca un scop în sine, ci primul pas, în ce poate deveni cea mai importantă călătorie pe care am făcut-o.


Info: Playerul video de pe acest blog doar face enabled la linkul extern, youtube, openload, vimeo, etc, deci trebuie sa asteptati sa se incarce!






Dacă materialele găsite aici ti-au placut, sigur poți spune "mulțumesc" printr-o donație:



Your email is never published or shared.