Meditatii zilnice cu Krishnamurti – Ce intelegem prin Karma?

krishnamurti3

Karma presupune, nu-i asa, cauza si efectul: actiunea bazata pe o cauza, produce un anumit efect; actiunea nascuta din conditionare, produce rezultate viitoare.

Deci, karma implica cauza si efectul. Si este o cauza si un efect static, dar este oare vreodata cauza si efectul ceva fix, static?

Nu efectul devine deasemenea cauza?

Deci nu exista nici o cauza si nici un efect fix. Astazi este rezultatul lui ieri, nu-i asa?

Astazi este produsul lui ieri, cronologic, precum si psihic, iar astazi este cauza pentru maine.

Deci cauza este efectul si efectul devine cauza – este o miscare continua; nu exista nici o cauza sau un efect fix.

Daca ar exista o cauza si un efect fix, ar exista doar specializare; si moartea nu este o specializare?  

Orice specie specializata, in mod evident, a ajuns la final.

Maretia omului este ca el nu se poate specializa.

Se poate specializa din punct de vedere tehnic, dar in structura sa nu se poate specializa.

O samanta de ghinda este specializata – nu poate fi nimic altceva decat ceea ce este.

Dar fiinta umana nu are un sfarsit total.

Exista posibilitatea reinnoirii constante; ea nu este limitata de specializare.

Atata timp cat vom considera cauza, dintr-un fundal conditionat, ca nu are legatura cu efectul, va exista un conflict intre gandire si fundalul conditionarii noastre.

Deci problema este mult mai complexa decat a crede sau nu in reincarnare, deoarece intrebarea este cum sa actionam, nu daca credem in reincarnare sau karma.

Asta este absolut irelevant.

Your email is never published or shared.